główna zawartość
artykuł nr 21

Dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczogaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie

RG.271.04.2019

 

 

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

 

 

 

 

Przedmiot zamówienia:  

 

Dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczogaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie

 

 

 

 

KODY CPV:  

 

34144210-3 Wozy strażackie 

 

Zamawiającym jest: Ochotnicza Straż Pożarna w Chrominie

08-412 Borowie, Chromin 28, NIP 826-18-87-896, REGON 711670641 . 

Postępowanie przetargowe prowadzone jest przez Gminę Borowie  ul. A Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie, tel: 25 685 9070, Fax: 25 685 9072, e-mail: gmina@borowie.pl, województwo: mazowieckie, strona internetowa: www. bip. borowie.pl

 

 

 

 

 

 

 

  Zatwierdzam:

 

Borowie, dnia 10.07.2019 r.

 Zawartość specyfikacji: 

 

Nazwa i adres Zamawiającego. 

Tryb udzielenia zamówienia. 

Opis przedmiotu zamówienia. 

Termin wykonania zamówienia. 

Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczenia lub dokumentów a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami. 

Warunki udziału w postępowaniu i podstawy wykluczenia.

Opis sposobu przygotowania ofert. 

Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 

Powoływanie się na zasoby podmiotów trzecich. 

Opis sposobu udzielania wyjaśnień treści SIWZ. 

Opis sposobu obliczenia ceny oferty. 

Miejsce i termin składania ofert. 

Terminy związania ofertą. 

Miejsce i termin otwarcia ofert oraz ocena ofert. 

Opis kryteriów oceny ofert. 

Udzielenie zamówienia. 

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 

Wadium. 

Pouczenie o środkach ochrony prawnej. 

Inne istotne informacje. 

Załączniki, stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO  

Ogłaszającym przetarg nieograniczony na „Dostawę fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie” jest Ochotnicza Straż Pożarna w Chrominie, 08-412 Borowie, Chromin 28, reprezentowana przez: 

Karol Malitka – Prezes OSP w Chrominie,  zwanego dalej Zamawiającym.

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 

 

Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej wartości ustalonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.). 

W niniejszym postępowaniu przewiduje się procedurę, o której mowa w art. 24aa   ust. 1 ustawy Pzp, tzw. „procedurę odwróconą”. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert pod kątem kryteriów oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 

W zakresie nieuregulowanym niniejszą SIWZ, zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp. 

Definicje i skróty: Wyrażenia i skróty użyte w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia oznaczają: 

Zamawiający – Ochotnicza Straż Pożarna w Chrominie, 08-412 Borowie, Chromin 28 

Ustawa lub Pzp - Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) 

SIWZ - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia 

„Zamówienie” - należy przez to rozumieć zamówienie publiczne, którego przedmiot w sposób szczegółowy został opisany w 3 części niniejszej specyfikacji

„Wykonawca” - należy przez to rozumieć podmiot, z którym Zamawiający zawrze umowę na wykonanie zamówienia. 

 

Celem przetargu jest wybór Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę i zawarcie z nim umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia.

 

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA  

Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie, rok produkcji 2019.

Zamówienie będzie realizowane w części przy udziale środków finansowych dotacji celowej pochodzących ze źródeł zewnętrznych. 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku nieprzyznania środków dotacji celowej na realizację zamówienia. 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji, dotyczący parametrów technicznych wymaganych przez Zamawiającego. 

Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp, jednakże podane przez Zamawiającego wymagania oraz parametry techniczne określające przedmiot zamówienia są warunkami minimalnymi, których spełnienia Zamawiający będzie oczekiwał. Zgodnie z art. 30 ust. 5b Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Podstawową formą wykazania, że rozwiązania są równoważne lub charakteryzują się lepszymi parametrami jest przedstawienie szczegółowej specyfikacji technicznej. Oferta, w której sprzęt nie spełnia określonych warunków zostanie odrzucona. 

Odbiór przedmiotu zamówienia dokonany zostanie na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego, w obecności przedstawicieli stron. 

Pozostałe postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia i jego realizacji zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, których oferta odpowiada zasadom określonym w Prawie zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej SIWZ.

 

 IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA  

Termin realizacji zamówienia: 31-10-2019 r.

 

V. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEN LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

 

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje zamawiający oraz wykonawcy, będą przekazywać faksem, pocztą elektroniczną jacek@borowie.pl lub pisemnie (nr faksu: 25 6859072), z wyjątkiem oferty wraz z wymaganymi dokumentami i umowy, oraz z zastrzeżeniem ust. 2-3. 

Oświadczenia lub dokumenty, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane w wyniku wezwania, oświadczenie wykonawcy o odmowie wyrażenia zgody na poprawienie omyłek, o których mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, winny zostać złożone w formie pisemnej. 

Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się z wykonawcami drogą elektroniczną (email: jacek@borowie.pl), z zastrzeżeniem ust. 2. 

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje przekazywane faksem lub drogą elektroniczną winny być, na żądanie każdej ze stron, potwierdzone tą samą drogą. 

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje przekazywane drogą elektroniczną, winny mieć postać wiadomości wraz z załącznikiem, tj. skanem lub zdjęciem uprzednio podpisanego oryginału dokumentu. 

Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem należy kierować na adres: Urząd Gminy w Borowiu, 08-412 Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2, z dopiskiem: „Dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie”.  

Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia, itp. składane w trakcie postępowania między Zamawiającym a Wykonawcami muszą być sporządzane w języku polskim. 

Osoby do kontaktów ze strony Zamawiającego w kwestii: opisu przedmiotu zamówienia i w sprawach formalnych związanych z postępowaniem przetargowym: Artur Zieliński - tel. 25 6859070 wew.16, Jacek Walecki – tel. 25 6859070 wew.23. Strona internetowa: www. borowie.pl; e-mail: gmina@borowie.pl. 

 

 

VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I PODSTAWY WYKLUCZENIA  

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

Nie podlegają wykluczeniu, 

Spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 

Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia zgodnego z załącznikiem nr 2 do SIWZ.  

Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia zgodnego z załącznikiem nr 2 do SIWZ.

Zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wykonał co najmniej 2 dostawy samochodu strażackiego o wartości brutto min. 600 000,00 zł – Załącznik nr 7 do SIWZ.  

Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadku spełnienia wobec niego przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy Pzp, tj.: 

Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia, 

Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: 

którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1600 z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1263 z późn. zm.), 

o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny, 

skarbowe, 

o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew

przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 poz. 769);  

Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2.; 

Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 

Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów; 

Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 

Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 

Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu; 

Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; 

Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny

zabronione pod groźbą kary (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 628); 

Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 

Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 369), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia 

Ponadto Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę: w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (tj. Dz.

U. z 2019 r. poz. 243 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 498);

który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, 

który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania. 

Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie ust. 2 pkt 2–3, ust. 2 pkt 5-9

oraz ust. 3, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.  

Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie ust. 4. 

W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 8 przed wykluczeniem wykonawcy, zamawiający zapewnia temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.

Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji. 

Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 

Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 

Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 

 

VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 

 

Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 

Oferta musi być sporządzona w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 

Do oferty należy załączyć aktualne na dzień składania ofert: 

oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2. 

oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp - załącznik nr 3. 

Wypełniony formularz - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 6 do SIWZ. 

Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z KRS lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu z Rejestru Przedsiębiorców albo zaświadczenia o wpisie do CEIDG). 

Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: 

Wymagane oświadczenia wskazane w ust. 3 powinny być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 

Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zawierać w szczególności: wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument zawierający ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji. Ustanowienie przedmiotowego pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o współdziałaniu złożonej wraz z ofertą. Dokument zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zostać złożony wraz z ofertą w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Do dokumentu zawierającego ustanowienie pełnomocnika należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawców w dacie udzielania pełnomocnictwa. 

Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. 

Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie pełnomocnika tych Wykonawców. 

Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 3. 

Oferta powinna być sporządzona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, co do treści oraz formy. 

Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc. powinny być podpisane przez Wykonawcę. 

Podpisanie oferty powinno być dokonane w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub nieczytelny podpis wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię). 

Oferta oraz oświadczenia muszą być czytelne.  

Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, powinien wskazać w sposób niebudzący wątpliwości, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz powinien zastrzec, że nie mogą być udostępniane. Wykonawca powinien również wykazać, nie później niż w terminie składania ofert, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2018 r. poz.

419, z późn. zm.). Wykonawca powinien więc wykazać, iż zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do dnia składania ofert, mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub posiadają wartość gospodarczą oraz Wykonawca podjął w stosunku do nich czynności zmierzające do zachowania ich w poufności. Powyższe informacje muszą być oznaczone klauzulą: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 419, z późn. zm.) - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Powyższe zasady mają zastosowanie do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zawartych w szczególności w oświadczeniach, wyjaśnieniach i dokumentach składanych przez Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przy czym wskazanie tych informacji oraz wykazanie, że stanowią one tajemnicę przedsiębiorstwa powinno nastąpić przed upływem terminu do złożenia przez Wykonawcę wyjaśnień lub uzupełnień. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres Zamawiającego: Gmina Borowie, 08-412 Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2 z dopiskiem: oferta w przetargu nieograniczonym „Dostawa fabrycznie nowego, średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP w Chrominie”. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, tj. w kopercie dodatkowo oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany, po uprzednim stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian i dołączeniu do oferty. 

Wykonawca ma prawo, przed upływem terminu składania ofert wycofać złożoną przez siebie ofertę, poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”.

Koperty zawierające oferty wycofane nie będą otwierane. 

VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW  

1. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ - aktualne na dzień składania ofert: 

oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ; 

oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3 do SIWZ. 

3) Inne dokumenty: 

wypełniony formularz ofertowy - o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ 

wypełniony formularz - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ 

pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów; 

pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik; 

pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia;

 

2. OŚWIADCZENIE DOT. GRUPY KAPITAŁOWEJ  

Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa art 24 ust. 1 pkt 23 Pzp (załącznik nr 4 do SIWZ).  

Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca powinien przedstawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wymagane oświadczenie, o którym mowa wyżej, powinno być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. 

UWAGA: Złożenie oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.

 

3. DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO (art. 26 ust. 2

Pzp):  

Zamawiający przed udzieleniem zamówienia może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp: 

w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia: aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp. 

w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz dostaw, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały należycie wykonane (załącznik nr 7 do SIWZ). 

Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w ust. 3, jeżeli:  

wykonawca wskaże dostępność oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 1 w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. W takim przypadku Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty; 

wykonawca wskaże oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w ust. 1, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczenia lub dokumenty przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp. W takim przypadku Zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma

siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 

Dokumenty, o których mowa w ust. 5, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 

Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy ust. 6 stosuje się. 

W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 

Składane dokumenty mogą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 

W przypadku, o którym mowa w ust. 4 Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 

Dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszego SIWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy. 

Każda poprawka w treści dokumentów, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc. powinny być podpisane przez Wykonawcę. 

Podpisanie dokumentów i poświadczenia za zgodność z oryginałem powinno być dokonane w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub nieczytelny podpis wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię). 

 

IX. POWOŁYWANIE SIĘ NA ZASOBY PODMIOTÓW TRZECICH  

Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 

Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w dziale VIII ust. 1. 

Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 

Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp. 

W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane 

Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy 

Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 

zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 

zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. 

X. OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ TREŚCI SIWZ 

 

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Zamawiający zamieści treść pytania i odpowiedzi również na stronie internetowej: www.bip.borowie.wp

Pytania   należy kierować   na adres: jacek@borowie.pl; gmina@borowie.pl; 

W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. 

Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 1. 

Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SIWZ. 

Jeżeli w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. 

Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza stosowną informację na stronie internetowej www.bip.borowie.wp

 

XI. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY 

W celu rozliczenia wykonanych robót zostanie zastosowane wynagrodzenie ryczałtowe. Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić na załączonym do niniejszej SIWZ formularzu ofertowym. Art. 632 §1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.) określa ten rodzaj wynagrodzenia następująco: „Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiarów lub kosztów tych prac.” 

Cena oferty powinna zostać wyliczona przez Wykonawcę w sposób podany w formularzu ofertowym. 

Podana w ofercie cena brutto będzie obowiązywać przez cały okres realizacji zamówienia, w cenie należy uwzględnić wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 

Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 

Cena oferty musi być podana w złotych polskich (PLN), liczbowo i słownie. 

Wszystkie wartości, w tym ceny jednostkowe powinny być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

XII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT  

Oferty powinny być złożone w terminie do dnia 25 lipca 2019 r. do godz. 10.00 w biurze obsługi interesanta Urzędu Gminy w Borowiu, 08-412 Borowie, ul. A. Sasimowskiego 2.  

Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert, zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy. 

 

XIII. TERMINY ZWIĄZANIA OFERTĄ  

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 

Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą winna być wyrażona na piśmie (nie może być dorozumiana). 

 

XIV. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT ORAZ OCENA OFERT  

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Borowiu w dniu 25 lipca 2019 r. o godzinie 10.05 w Sali konferencyjnej.  

Otwarcie ofert jest jawne. 

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W trakcie otwarcia ofert Zamawiający odczyta nazwę (firmę) oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana oraz informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 

Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące: 

kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, 

firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, 

ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 

Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń, o których mowa w dziale VII ust. 3, nie złożył na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w dziale VIII ust. 1 oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.  

Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.  

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.  

Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub w szczególności w zakresie:  

1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz.

U. Nr 2018 poz. 2177); 

pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów; 

wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; 

wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska; 

powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 

W przypadku, gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od: wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy Pzp lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w ust. 8, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają

wyjaśnienia; 

wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w ust. 8; 

Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień

lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 

Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 

Zgoda Wykonawcy na poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, musi być wyrażona na piśmie w terminie 3 dni od daty doręczenia zawiadomienia. 

Zamawiający: 

wykluczy Wykonawcę z postępowania, o ile zajdą, wobec tego Wykonawcy okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 oraz ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp; 

odrzuci każdą ofertę w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp. 

Zamawiający poinformuje niezwłocznie wszystkich wykonawców o: 

wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, 

Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,

Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5 ustawy Pzp, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, 

unieważnieniu postępowania – podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

Informacje, o których mowa w ust. 14 pkt 1 i pkt 4 Zamawiający zamieści na stronie internetowej www.bip.borowie.wp

Zamawiający unieważni postępowanie w przypadkach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. 

 

XV. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT

 

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie stosował następujące kryteria oceny ofert: 

 

Cena (C) - waga (znaczenie) - 60% 

 

Kryterium „cena” rozpatrywane będzie na podstawie ceny /brutto/ za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Ofertowym. Zamawiający, ofercie o najniższej cenie przyzna maksymalnie 60 punktów, a każdej następnej ofercie zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:

 Najniższa cena ofert ocenianych  

  Cena ofert (C) = --------------------------------------------------- x 100 pkt x 60%  

  Cena oferty badanej

 

Przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości - waga (znaczenie) - 40%  Pgw=(Pgwbad/12)x40 Gdzie:

Pgw-ilość punktów oferty badanej w kryterium przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości

Pgwbad-ilośc miesięcy o jaką przedłużono minimalny okres gwarancji jakości w ofercie badanej 

Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych powyżej kryteriów, wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem: P = C + Pgw

Minimalny okres gwarancji wynosi 24 miesięcy od daty odbioru.

Zamawiający dopuszcza przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości maksymalnie o 12 miesięcy.

Wykonawca, który nie przedłuży minimalnego okresu gwarancji jakości otrzyma 0 (zero) punktów. Wykonawca, który przedłuży minimalny okres gwarancji jakości o 12 miesięcy otrzyma 40 (czterdzieści) punktów.

Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zastosowaniu matematycznych reguł zaokrąglania liczb.

Oferowane przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości, liczone w pełnych miesiącach należy wskazać we wzorze oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.

 

XVI. UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

 

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie Pzp oraz w niniejszej SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. 

W przypadku udzielenia zamówienia Wykonawcom określonym w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp -Zamawiający przed podpisaniem umowy, żąda złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka powinna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia. 

Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, z zastrzeżeniem odmiennych postanowień art. 94 ustawy Pzp. 

W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. 

Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie, zgodnie z wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 

Umowa w sprawie zamówienia publicznego podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ, z uwzględnieniem przepisu art. 144 ustawy Pzp. 

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany, zgodnie z przepisami ustawy –

Prawo zamówień publicznych. 

 

XVII ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. XVIII WADIUM

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

XIX. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ

Środki ochrony prawnej określone są w dziale VI Ustawy Pzp przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 

Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5. ustawy Pzp. 

Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności określenia warunków udziału w postępowaniu, wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia oferty odwołującego, opisu przedmiotu zamówienia oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. 

Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienia zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 

Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania tego rodzaju podpisu. 

Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.  

Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.  

W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność lub dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.  

Na czynności, o których mowa w ust. 8 nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2. ustawy Pzp.  

Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostały one przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.  

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.  

Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 10 i 11 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.  

W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.  

W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez izbę orzeczenia.  

Na orzeczenie Izby Stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu  

XX. INNE ISTOTNE INFORMACJE

 

Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przez Wykonawcę przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy. 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 

Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 

Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 

Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 

Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania

Zamówienia. 

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy

Prawo Zamówień Publicznych oraz przepisy Kodeksu Cywilnego. 

 

XXI.   ZAŁĄCZNIKI, STANOWIĄCE   INTEGRALNĄ CZĘŚĆ   NINIEJSZEJ SPECYFIKACJI  

Integralną częścią niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia są: 

Formularz oferty - załącznik nr 1, do SIWZ. 

Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zał. nr 2 do SIWZ. 

Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – zał. nr 3 do SIWZ. 

Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zał. nr 4 do SIWZ. 

Wzór umowy – załącznik nr 5 do SIWZ. 

Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6 do SIWZ. 

Wykaz dostaw – załącznik nr 7 do SIWZ.

Klauzura informacyjna dotycząca ochrony  danych osobowych

 

obrazek
artykuł nr 22

Zapytanie ofertowe - na wykonanie zadania pn.: „Tworzenie ścieżki edukacyjnej w Gminie Borowie w miejscowości Słup Pierwszy”

Borowie, dnia 09.07.2019 r.

Znak sprawy RG.2151.28. 2019

pieczęć komórki organizacyjnej

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych
/tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze z./

 

I. Zamawiający:  Gmina Borowie

Adres do korespondencji: Gmina Borowie, ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie

tel. 25 685-90-70, faks 25 685-90-72

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na wykonanie zadania pn.: „Tworzenie ścieżki edukacyjnej w Gminie Borowie w miejscowości Słup Pierwszy”

II. Opis przedmiotu zamówienia

  1. Przedmiotem zamówienia jest budowa instalacji edukacyjnej oraz przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych.
  • W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
    • Dostawy i montażu pomocy edukacyjnych – 18 szt.
    • Przeprowadzenia warsztatów – 21 godzin.
  • Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:

Załącznik nr 1 – Opis urządzeń edukacyjnych i Generalne wymagania techniczne

Załącznik nr 2 - Wykaz warsztatów merytorycznych

  • Zamawiający wymaga min. 36 miesięcznego okresu gwarancji na dostarczone i zamontowane pomoce edukacyjne.
  1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
  2. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.
  3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.
  4. Warunkiem udziału w postępowaniu, jest spełnienie kryteriów dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
    • wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przynajmniej dwóch instalacji edukacyjno – ekologicznych na kwotę min. 90 000,00 zł brutto każda, przez zamontowanie urządzeń edukacyjnych z elementami obrotowymi wykonanymi z użyciem litych blach aluminiowych, z grafikami lub fotografiami wykonanymi metodą UV bezpośrednio na aluminiowe powierzchnie konstrukcyjne elementów obrotowych, z nadrukiem zabezpieczonym lakierem utwardzonym, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane;
    • dysponowanie osobami, z co najmniej ogólno-przyrodniczym wykształceniem wyższym, skierowanymi do przygotowania merytorycznych opracowań urządzeń edukacyjnych i prowadzenia Warsztatów edukacyjnych.

 

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

  1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
    • wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo - ofertowy – wg. załączonego wzoru formularza ofertowego,
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).
  2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

  1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest Pani / Pan Jacek Walecki i Artur Zieliński.
  2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

VI. Miejsce składania ofert

Ofertę cenową należy:

- złożyć w siedzibie Zamawiającego:

Urząd Gminy Borowie, ul. Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Tworzenie ścieżki edukacyjnej w Gminie Borowie w miejscowości Słup Pierwszy - NIE OTWIERAĆ PRZED 18.07.2019, godz. 10.00

- przesłać faksem na nr 25 685-90-72,

- przesłać drogą elektroniczną adres e-mail: gmina@borowie.pl

w terminie do dnia 18.07.2019 r. do godz. 10.00

VII. Opis sposobu obliczania ceny

  1. Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto
    za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia.

 

Zamawiający będzie oceniał oferty przyznając ofertom punkty, z zastosowaniem następujących zasad i wzorów:

  • Kryterium nr 1 - cena:

 

 

Najniższa cena oferty brutto

-------------------------------------- x 60 = ilość pkt.

Cena badanej oferty brutto

 

 

  • Kryterium nr 2 – okres gwarancji – 40%:

Wskazany przez Dostawcę okres gwarancji (zgłoszony w formularzu ofertowym) będzie punktowany następująco:

  1. 36 m-cy – 0 pkt,

  2.   48 m-cy – 20 pkt,
  3.   60 m-cy – 40 pkt.

Oferty z niepodanym okresem gwarancji otrzymają  0 pkt.

 

  1. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
  2. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
  3. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

  1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowanie.
  2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
    o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
  4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
  5. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

artykuł nr 23

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: RG.271.03.2019. Nazwa zadania: Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Laliny gm. Borowie.

 

RG.271.03.2019 r.

Borowie, 2018-06-19

 

 

Wykonawcy biorący udział w przetargu na:

Modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Laliny gm. Borowie

 

ZAWIADOMIENIE

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: RG.271.03.2019. Nazwa zadania: Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w m. Laliny gm. Borowie.

 

1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez wykonawcę:

 

„FEDRO” Sp. z o.o.

08-445 Osieck, ul. Kolejowa 1

 

Uzasadnienie wyboru:

Oferta najkorzystniejsza wybrana została zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta otrzymała najwyższą liczbę punktów tj. 100 zgodnie ze wzorami opisanymi w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

W prowadzonym postępowaniu oprócz oferty która uzyskała najwyższą ocenę złożono ofertę:

 

 - Konsorcjum Firm: 1. Lider Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o; 05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Kolejowa 28, Partner konsorcjum „ALTOR” Sp. z o.o; 05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Kolejowa 28 uzyskało za cenę 45,42 pkt i gwarancję 40 pkt razem pkt 85,42

- TOMIRAF Sp. z o.o. z siedzibą w 05-430 celestynów ul. wspólna 42 Glina uzyskała za cenę 55,51 pkt. i gwarancję 40 pkt razem pkt 95,51

- TECH – BUDOWA Tomasz Piwoński z siedziba w 08-400 Garwolin ul. gen. Józefa Bema 48 uzyskała 0 pkt.

- Zakład Usługowo Remontowo Budowlany „PAROL” z siedzibą w 08-400 Garwolin Al. Legionów 19 uzyskał za cenę 52,73 pkt i gwarancję 40 pkt razem 92,73 pkt.

- Konsorcjum F.H.U „BRUK-BUD” Piotr Skoczek i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Otwocku Sp. z o.o. ; 05-430 Celestynów Pogorzel ul. Świerkowa 31 uzyskało za cenę 53,50 pkt i gwarancję 40 pkt razem pkt 93,50

- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.; 21-100 Lubartów ul. Krańcowa 7 uzyskało za cenę 51,34 pkt i gwarancję 40 pkt razem pkt 91,34

 

2. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu został wykluczony  wykonawca.

1.TECH – BUDOWA Tomasz Piwoński; 08-400 Garwolin ul. gen. Józefa Bema 48

Mimo wezwania do uzupełnienia oświadczeń wymieniony Wykonawca nie dostarczył oświadczenia o grupie kapitałowej zgodnie z zapisami art. 24 ust. 11 Pzp. Na podstawie art. 24 ust. 1 pkt.12 ustawy Pzp. Zamawiający wyklucza Wykonawcę z powodu nie wykazania spełniania warunków udziału.

 

3. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona oferta.

1. TECH – BUDOWA Tomasz Piwoński; 08-400 Garwolin ul. gen. Józefa Bema 48

Mimo wezwania do uzupełnienia oświadczeń wymieniony Wykonawca nie Mimo wezwania do uzupełnienia oświadczeń wymieniony Wykonawca nie dostarczył oświadczenia o grupie kapitałowej zgodnie z zapisami art. 24 ust. 11 Pzp. Na podstawie art. 24 ust 4 ustawy Pzp. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

4. Podpisanie umowy możliwe będzie po dopełnieniu wszelkich formalności. Miejsce i termin podpisania umowy zostaną uzgodnione z wyłonionym wykonawcą.

 

Środki ochrony prawnej

Od niniejszej decyzji zamawiającego, wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej (Odwołanie, Skarga do Sądu) wobec czynności:

1) wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia;

2) odrzucenia oferty wykonawcy

3) wyboru najkorzystniejszej oferty

W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.

Wykonawca może również w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o:

1) niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez zamawiającego w niniejszym postępowaniu, lub

2) zaniechaniu czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy,

na które nie przysługuje w niniejszym postępowaniu odwołanie.

Termin wniesienia odwołania / przesłania wymienionej powyżej informacji: 5 dni od dnia przesłania niniejszego pisma przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (faks lub poczta elektroniczna), lub 10 dni od dnia przesłania niniejszego pisma, jeżeli zostało ono przesłane w inny sposób.

Informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w Dziale VI Prawa zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej", art. od 179 do 198g.

____________________________________

  Kierownik Zamawiającego

 

artykuł nr 24

INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy:RG.271.03.2019. Nazwa zadania: Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Laliny gmina Borowie.

RG. 271.03.2019

Borowie, 2019-06-11

INFORMACJA Z SESJI OTWARCIA OFERT

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy:RG.271.03.2019. Nazwa zadania: Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Laliny gmina Borowie.

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający odczytał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 130 000,00 zł, w roku 2019

Urząd Gminy w Borowiu informuje, że w dniu 2019-06-11 o godzinie 10:05 odbyło się otwarcie ofert. Złożono następujące oferty:

Lp

Nazwa wykonawcy

Adres Wykonawcy

Cena netto

Cena brutto zł

Inne informacje podlegające odczytaniu

1.

Konsorcjum Firm:

1. Lider Konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.

2. Partner Konsorcjum „ALTOR” Sp. z o.o.

05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Kolejowa 28

268 387,00

330 116,01

 Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

2.

TOMIRAF s.c.

05-430 Celestynów

Ul. Wspólna 42

Glina

219 608,02

270 117,87

Okres gwarancji 60 m-cy.

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

3.

FEDRO Sp. z o.o.

08-445 Osieck

Ul. Kolejowa 1

203 182,00

249 913,86

Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

4.

TECH – BUDOWA

Tomasz Piwoński

08-400 Garwolin

Ul. gen. Józefa Bema 48

259 552,13

319 249,12

Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

5.

Zakład Usługowo Remontowo Budowlany „PAROL”

08-400 Garwolin

Al. Legionów 19

 

231 196,00

284 371,08

Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

6.

Konsorcjum Firm:

F.H.U. BRUK-BUD

Piotr Skoczek

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w otwocku Sp. z o.o.

05-430 Celestynów ul. Świerkowa 31

227 871,35

280 281,76

Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

7.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A

21-100 Lubartów

ul. Krańcowa 7

237 434,75

292 044,74

Okres gwarancji 60 m-cy

Termin wykonania 30.09.2019

Zapłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury.

 

 

____________________________

Kierownik Zamawiającego

artykuł nr 25

Ogłoszenie - Wójt Gminy Borowie ogłasza drugi nieograniczony przetarg ustny na dzierżawę zabudowanej nieruchomości położonej w Brzuskowoli.